leczenie zębów laserem warszawa

Laserowe leczenie zębów to świetna alternatywa dla tradycyjnych metod leczenia w stomatologii. Laser doskonale sprawdza się w czasie zabiegów na tkankach miękkich, twardych i kostnych. Leczenie laserem działa bakteriobójczo, przeciwzapalnie i przeciwbólowo. Podstawowe zalety zastosowania lasera to: leczenie próchnicy często bez znieczulenia i bez użycia tradycyjnych wierteł, pozostawienie po zabiegu większej ilości zdrowej tkanki zęba niż podczas użycia wiertła dentystycznego. Cieszymy się, że jako jedyny gabinet w Warszawie posiadamy laser Waterlase iPlus - jeden z najbardziej zaawansowanych i nowoczesnych urządzeń wykorzystujących nowoczesną technologię w służbie medycyny. Doktor Marzena Kupis odbyła szkolenie z zastosowana laserów w stomatologii. Szkolenie z laseroterpaii w stomatologii odbyło się w Warszawie i zostało zorganizowane przez firmę Medif.

Leczenie zębów laserem. Czy leczenie zębów bez borowania jest możliwe?

Leczenie zębów laserem bez borowania jest możliwe w przypadku małych i większych ubytków. Nie obejdzie się jednak bez użycia wiertła, ale tylko w minimalnym stopniu - w zaledwie 10 procentach. Dlatego pacjenci chwalą sobie laserowe leczenie zębów. W porównaniu do tradycyjnych metod opracowania ubytków zabieg z użyciem lasera jest prawie bezkrwawy. Zmniejsza też ryzyko wystąpienia krwawienia po zabiegu oraz niweluje poczucie dyskomfortu u pacjenta redukując ból. Jest bardzo ceniony zwłaszcza przez periodontologów - leczy paradontozę, likwidując bakterie, które są odpowiedzialne za jej powstawanie. Nieleczona paradontoza prowadzi do utraty zębów.

Leczenie paradontozy laserem

Paradontoza to zapalenie tkanek przyzębia, które w rezultacie może doprowadzić do rozchwiania zębów aż do ich całkowitej straty. Wywoływana jest przez bakterie znajdujące się w osadzie i kamieniu nazębnym. Laser Waterlase iPlus leczy kieszenie przyzębne w obrębie tkanek miękkich, eliminuje bakterie oraz usuwa chorobowo zmienioną tkankę. Dziąsła to swoisty filar dla zęba a paradontoza go niszczy. Z pomocą przychodzi lekarzowi laser. Stomatolog oczyszcza kieszonki dziąsłowe i likwiduje stan zapalny. Zabieg jest zupełnie bezbolesny i trawa do 10 minut.

Leczenie próchnicy laserem

Lasery Erbowe, w tym laser Waterlase iPlus, to lasery dedykowane dla tkanek twardych, miękkich oraz kostnych. Podczas pracy z laserem w większości przypadków nie ma potrzeby użycia znieczulenia. Laser usuwa próchnicę i już istniejące, stare wypełnienia. Głównymi zaletami laseroterapii jest brak konieczności szycia, brak potrzeby zastosowania znieczulenia, brak dyskomfortu pozabiegowego, brak ryzyka zakażenia krzyżowego, wyeliminowanie stresu związanego ze znieczulaniem i szybki powrót do pełnego funkcjonowania po zabiegu. Laserowe usuwanie próchnicy często chwalą pacjenci, którzy nie lubią inwazyjnego borowania zębów. Bezbolesne leczenie zębów laserem możemy uznać za prawdziwy krok milowy w stomatologii.

leczenie zebow laserem

Bezbolesne leczenie zębów laserem

Opracowywanie laserem ubytków próchniczych przez dentystę polega na usuwaniu chorych tkanek zęba za pomocą wiązek światła. Powierzchnia zęba po leczeniu jest od razu odkażana przez laser i można już wypełnić ubytek. Zabieg z użyciem lasera jest zdecydowanie mniej bolesny i nie emituje nieprzyjemnych dźwięków, wibracji i drgań. Jest też procedurą bezdotykową. Zazwyczaj nie podaje się znieczulenia. U pacjenta laser często łagodzi lęk przed dentystą.

Leczenie zębów laserem jest bezbolesne i praktycznie niewyczuwalne przez pacjenta.

Laseroterapia w stomatologii. Jakie zabiegi można wykonać laserem?

Lasery w stomatologii są wykorzystywane  między innymi do takich procedur jak: konturowanie dziąseł, leczenie próchnicy, leczenie paradontozy, opracowanie kieszeni przyzębnej, usunięcie kamienia pozostałego po skalingu, odsłonięcie i czyszczenie implantów, oczyszczanie po ekstrakcji, leczenie kanałowe w tym czyszczenie i dezynfekcja kanału czy usuwanie plomb. Laser sprawdza się w leczeniu chorób dziąseł i profilaktyce. Niweluje także ryzyko naruszenia zdrowej tkanki oraz możliwości podrażnienia dziąsła. Laser dentystyczny jest precyzyjny, dokładny i mało inwazyjny.

Wybór metody leczenia jest podyktowany różnymi czynnikami. To lekarz stomatolog kwalifikuje pacjenta do leczenia zębów laserem. Jeśli nie jesteś pewien/pewna czy nadajesz się do terapii laserem stomatologicznym, umów się na konsultację pod numerem telefonu: 604 555 704.